Thursday, January 28, 2010

Simpan elok2....atau lepaskan?

Kawan-kawan...

Cantik kan burung ni.
Ni la dia burung cenderawasih.
Susah sangat nak jumpa.

Tapi ramai orang berminat dengan burung ni.
Orang kata...siapa yang jumpa burung ni bertuah ye?





Kalau la kamu jumpa burung ni, mesti kamu sayang sangat kan?
Kalau ada orang mintak, agak-agak kamu nak bagi tak?


Macam mana mo simpan burung ni?
Masuk sangkar? Macam gambar bawah ni?




Kesian dia.

Nampak macam tak gembira je :(
Tapi kalau tak jaga baik-baik, nanti dia terbang pulak.


Macam mana ye?
Nak dijaga elok-elok, takut dia rasa tak bebas.
Nak dibiarkan bebas, takut lak dia hilang.


Alahaiii......


[ini bukan kisah mengenai seekor burung cenderawasih.
Korang faham2kan la sendiri. Hahaha....]



2 orang kaya kat sini:

Cae said...

tak payah kurung, tak payah lepaskan... :)

Cik Yana said...

abes tu? :-S
kalau dia terbang lari macam mana? :-SS

Tak Suka

  • Tempoyak, petai, jering, cencaluk, etc..
  • Prejudis
  • Orang jual kuih talam dua muka
  • Makan daging kambing

Buatku Tersenyum

  • Senyuman si dia :p
  • Kucing yang nakal
  • Keluarga
  • Orang pekak dan bisu berkomunikasi
  • Anak-anak yatim dan OKU yang ceria

Saya Anak JOHOR!

bighandesign