Wednesday, July 9, 2014

Bagaimana saya akhirnya menyertai Shaklee (bhgn 2)

Kalau sebelum ni cerita pasal temuduga pegawai imigresen, kali ni ceritanya pasal rezeki tak disangka.
Kejadiannya dalam bulan yang sama, cuma yang keputusan temuduga tadi keluar dalam bulan 5 tak silap saya.

Cerita kedua ni macam ni...

Tengah-tengah saya sibuk kat ofis, tiba-tiba ada satu no KL call saya. Biasanya saya teragak-agak sikit nak angkat no KL ni. Faham-faham je la kan kalau terkena org Astro suruh tukar decoder, org tah mana2 nak jual insurans dan sebagainya. Tapi tah kenapa saya angkat jugak sebab no kawasannya tu macam tak familiar.

Budak lelaki yang bercakap tu bagi salam (lembut hati akak dek!) lepas tu kenalkan diri dia dari CIMB. Saya dah cuak. 'Haih....jual insurans lagi ke'. Suara saya dah start garang.

Lepas tu dia cakap saya terpilih untuk memenangi kamera Canon tapi sebelum tu kena jawab satu soalan dengan betul. Oh ye....sebelum tu dia mintak saya sahkan nama, no ic, no telefon dan alamat. Haaaa....nampak tak permainannya kat situ....risau dah ni takut2 scam ke apa.

Dah sahkan semua tu baru dia bagi soalan, "Macam mana nak buka account KWIK CIMB?".

Saya menjawab dengan nada ala-ala garang (seram dek non takut kena tipu tapi since dia takde mintak 3 no belakang kad tu dan tak mintak no kad maka masih rasa selamat la).

Hehe....soalan senang, jawapannya pun senang. Terus adik tu cakap "tahniah cik yana, cik yana dah menang camera canon dari pihak CIMB. Penghantaran akan mengambil masa 8 minggu, bla bla bla...sebarang pertanyaan cik boleh hubungi Encik A di nombor 03XXXXXXXX bla bla bla" sampai panggilan ditamatkan.

Letak je telefon cepat-cepat saya call CIMB Centre. Wakil yang jawab call tu macam tak berapa jelas pasal contest yang saya menang tu, so dia pun pegi la tanya-tanya kat atasan dia. Then lepas saya bagi no telefon yang saya dapat tadi terus dia cakap, "Owh....kalau no start dengan no tu, memang dari CIMB cik,"

Terdiam saya. "So tadi tu bukan scam la ye. Betul2 ea?"

"Ye cik. Contest tu untuk pemegang account Kwik CIMB. 15 orang je yang terpilih."

Dalam hati saya, "Whattt??? 15 orang JE?? And I'm one of them? Alhamdulillahhhh...."

Apa yang ajaibnya kat sini :

- Saya dah lamaaaa sangat berhajat nak beli kamera baru menggantikan kamera lama yang menamatkan riwayatnya di atas seketul batu.

- Saya tak tau berapa harga pasaran kamera tu. Tapi saya pasti nilainya berkali ganda daripada sumbangan/sedekah saya yang tak seberapa (Bhgn 1)


Termenung saya memikirkan semua ni. Sungguh, saat tu saya terasa macam "Ya Allah......manisnya janjiMu,"

Allah bagi saya rasa cash. Takyah tunggu lama. Dia buat saya rasa seronok untuk terus memberi.

Jadi sebab itu saya nekad join Shaklee. Saya nak cari pendapatan lebih. Saya nak tolong lebih ramai orang. Saya nak bantu orang lain menikmati kehidupan yang lebih selesa. Saya join Shaklee bukan sebab saya nak kaya. Tak. Sikit pun takde niat tu.

Doakan saya kawan-kawan.
Doakan agar Allah terus permudahkan urusan saya.

Sekali lagi, saya memohon keampunan Allah dan saya memohon kemaafan pembaca seandainya nukilan saya ni menimbulkan rasa tak senang atau ada yang beranggapan saya menunjuk-nunjuk.

Wallahua'lam.

0 orang kaya kat sini:

Tak Suka

  • Tempoyak, petai, jering, cencaluk, etc..
  • Prejudis
  • Orang jual kuih talam dua muka
  • Makan daging kambing

Buatku Tersenyum

  • Senyuman si dia :p
  • Kucing yang nakal
  • Keluarga
  • Orang pekak dan bisu berkomunikasi
  • Anak-anak yatim dan OKU yang ceria

Saya Anak JOHOR!

bighandesign