Wednesday, January 20, 2010

Bila fokus kat keje dah hilang

Keje...keje..
Kebelakangan ni sangat banyak keje..huhu...
Tapi takde mood mo buat...saya mudah hilang fokus..
Mari menjelajah ke pejabat saya. Heee...~~




Inilah meja saya. Bersepah.
Dah lama tak bersepah macam ni.
Botol air saye kaler hijau, beli kat AVON.
Telefon biru tu leh wat call dalam N9 je.
Kalau nak call Putrajaya saya kena guna tepon kat luar.
Depan meja saya ialah meja pembantu tadbir merangkap PA bos
merangkap jurutaip. Sebelah meja dia ialah pintu.
Ye...meja saya mengadap pintu.
So ade je orang keluar masuk bilik ni mintak
dia tolong taipkan claim, cuti dan lain2.
Fokus saya terganggu.
Bilik ni asik ade je orang bercakap2. Saya tak suka.
VERY DISTRACTING!
To mention, sebelah meja saya pun ada meja jugak.
Lelaki. Suara dia kuat.
Tu pun sangat mengganggu fokus saya kalau dia nak cakap pasal
bos, keje, exco, dan lain2. Hohh!
Kadang2 saya rasa menyampah bila bos atau staff tiba2 muncul kat pintu tu.
Saya selalu cakap sorang2 dalam hati, "Seybok je,"
Tapi apa boleh buat...saya bukan duduk sorang.
Semak dan sempit tak bilik ni?
Dulu ok lagi...tapi sejak almari coklat tu sampai,
bilik ni di re-org balik...
Bertambah sempit.
Kadang2 rasa macam nak sepak je barang2 dalam ni.
Alang2 jalan pun dah nak tersepak kan, baik sepak betul2 :-"
Ini la komputer ofis yang agak buleh menahan slownyer.
Sebelum saya datang atas meja ni monitor flat screen kaler hitam.
Bila datang ajaib sungguh...tukar 100% : atas sebab2 yang
tak dapat dielakkan.
Ni saya tengah tengok blog sendiri.
Belakang saya tingkap, monitor saya disengetkan 45 darjah.
Orang meja sebelah kompem tak dapat tengok apa yang saya tengah buat.
Hahahaha....
Balang gula2 tu saya buat hiasan je.
Selalunya orang lain yang mintak gula2 saya.
Beetle KFC kaler pink...diapit dua bunjut kelopak bunga mawar.
Selotape tu sebab selalu ada org mintak, saya biar je kat situ.
Kalau nak amik je.
Earphone dan...alamak, 'bebeh' tu kelihatan lah pulak :p
Bila saya sedang sangat geram dan rasa menyampah duduk dalam ofis ni,
saya layan 'bebeh' dan sumbat telinga dengan earphone,
volumenya tahap saya takleh dengar apa yg orang lain cakap.
Hehehe.....

Close up...close up..

Hari tu dia bagi bunga mawar..
Tapi agaknya dah sehari suntuk dalam kete...bunga tu takmo kembang
Layu je :( tapi sayang nak buang
Jadi saya tanggalkan semua kelopak bunga tu,
campur kelopak bunga ros pink yang ada dalam plastik,
ikat dalam kain net ni...saya letak dalam ofis.
Kalau keringkan dalam bilik ber-ekon ni takde potensi berkulat :D
Dah betul2 kering nanti saya letak minyak potpuri
(Awak...bunga ros pink tu lagi wangi)

Haishhh....petang ni outstation lak.
Kalau bukan sebab keje tak nak saya gi rumah orang itu.
Mencik :'(

0 orang kaya kat sini:

Tak Suka

  • Tempoyak, petai, jering, cencaluk, etc..
  • Prejudis
  • Orang jual kuih talam dua muka
  • Makan daging kambing

Buatku Tersenyum

  • Senyuman si dia :p
  • Kucing yang nakal
  • Keluarga
  • Orang pekak dan bisu berkomunikasi
  • Anak-anak yatim dan OKU yang ceria

Saya Anak JOHOR!

bighandesign