Sunday, December 20, 2009

Bila Tuhan menunjukkan kasihNya

Dua minggu kebelakangan ini...pelbagai perkara telah terjadi dalam hidup saya. Manis, pahit, masam, tawar,...semuanya menjadi satu pengalaman yang sangat berharga.

Allah itu Maha Pengasih, Maha Penyayang. Diturunkan ujian kesenangan dan kesusahan sebagai tanda kita tidak pernah dilupakan (tapi berapa kerapkah kita melupakanNya?)

Syukur alhamdulillah...Allah menganugerahkan kepada saya teman2 yang berbudi dan baik pekerti, yang tidak mementingkan diri sendiri, sentiasa mengambil berat, dan mereka yang kasih dan cintakan saya. Sungguh bukan itu yang saya pinta, tetapi rahmat Tuhan siapa yang dapat menjangka.

Di sini saya ingin mengambil kesempatan untuk memohon maaf kepada mana2 pihak yang telah saya sakiti hatinya. Saya hanyalah manusia biasa yang sentiasa terkhilaf di mana2. Kegagalan saya mengawal diri sendiri mungkin telah mendatangkan masalah di pihak kamu.

Sesungguhnya Allah sedang menguji saya dengan limpahan kasih sayang sesama manusia. Keampunan Tuhan jua yang saya harapkan kiranya telah menjadi hambaNya yang lalai dan leka...dan kiranya telah mengagungkan cinta hamba melebihi cinta saya kepadaNya. Saya memohon keampunanNya.



*notatangan : Saya sayangkan kamu semua, wahai teman :)

Lokasi : Dalam bas menuju Melaka

3 orang kaya kat sini:

Aujinz said...

owh..
dalam bas pun leh hanto entri blog?

*okeyh..saya memang orang kampung...*..ahaks...

Cipina said...

saya pn heran jugak ni..

saya pn orang kampung jugak

Cik Yana said...

err....org kampung sekarang kan dah moden *garu2 kepala*

on the way dari melaka ke seremban tu online jap kat HP...bila dah dpt liputan 3G cepat2 submit entri :D

Tak Suka

  • Tempoyak, petai, jering, cencaluk, etc..
  • Prejudis
  • Orang jual kuih talam dua muka
  • Makan daging kambing

Buatku Tersenyum

  • Senyuman si dia :p
  • Kucing yang nakal
  • Keluarga
  • Orang pekak dan bisu berkomunikasi
  • Anak-anak yatim dan OKU yang ceria

Saya Anak JOHOR!

bighandesign