Monday, November 23, 2009

Bila orang perempuan bawak kete

Hari Sabtu, 21 November 2009.
Lokasi : Telok Kemang, Port Dickson.

Letih tul uruskan program ni hari ni. Tapi best, dapat naik speed boat jabatan. Hehehe....melambung2 kami dalam bot tadi. Risau gak kalau terlambung terus ke laut :-ss

So...lepas habis majlis, lepas puas naik bot laju sampai sempadan Melaka, saye pun melepakkan diri kat sofa. Rasanya kalau bawak towel time tu jugak saye mandi. Rimas! Tiba2 tepon bunyi...

Shida : Hid, ktorg dah sampai kat Hotel Mesra ni.
Saye : Oh...ok. Tunggu jap ek. Aku takde kat situ. Jap lagi aku sampai.

Lepas tu saye buat muka kesian kat En. Khair mintak tolong dia hantarkan saya ke Hotel Mesra yang kalau saya jalan kaki 15 minit pun dah sampai (termasuk masa yang diambil untuk melintas jalan).

Lepas load barang kat kete Shida, kami pun bertolak menuju ke highway JB-KL...tak sabarnya nak sampai JB. Rimas tul pakai baju korporat ni lama2. Hurmm....

...Semasa dalam perjalanan...



Dalam kete...biasa la, bila jumpa kawan2 lama, masing2 dok sakan gelak teringatkan memori zaman sekolah dulu. Budak2 asrama kan nakal2....haha...(ehemm....tapi saya budak baik :"> ok2...saya budak skema dulu :-" )

Lebih kurang 20 minit kemudian...

Pae : (*dengan nada macam sure tak sure je*) Eh....korang...kenapa signboard ni...nak ke RnR Seremban? (sambil menunjuk ke luar tingkap)

Shida dengan Nad yang tengah memandu pada kelajuan 140km/j tu dah pandang2 tepi jalan.

Shida : Eh...a ah la. Weh...kita nak pegi KL balik ni!!
Pae : Patut la aku rasa jalan ni macam aku selalu lalu time nak balik KL! Rupanya kita ke KL balik. Aku dah agak dah mesti ada simpang nak ke JB (gelak lagi)
Nad : *Gelak tak hengat punya* Nasib baik ko perasan Pae. Kalau tak...dah sampai Sg. Besi baru perasan.
Saye : Aku memang tak nampak signboard kat sebelah sini. Hehe....
Nad : Ni sebab amik Hid kat PD la ni...kena pusing balik
Saye : Haha....korang ni macam2 la. Takpe, nanti exit kat Nilai, U turn balik.


Aduiyaiii....

Moralnya, sembang sembang jugak...tak salah gelak2 sambil mengimbau kenangan lama. Tapi sila awasi perjalanan anda. Huhuhu....

3 orang kaya kat sini:

Aujinz said...

hah.. tau takpe..

lenkali pasang GPS yer..keh keh keh

Cik Yana said...

hehe.....nak buat camne...

seronok sangat gelakkan ex-classmate yg lain sampai tak perasan menghala tempat asal. adess....nasib baik lom jauh lagi....

cik adza said...

uih~ dasyat sungguh..
hikhik~

;))

Tak Suka

  • Tempoyak, petai, jering, cencaluk, etc..
  • Prejudis
  • Orang jual kuih talam dua muka
  • Makan daging kambing

Buatku Tersenyum

  • Senyuman si dia :p
  • Kucing yang nakal
  • Keluarga
  • Orang pekak dan bisu berkomunikasi
  • Anak-anak yatim dan OKU yang ceria

Saya Anak JOHOR!

bighandesign